Fysisk butik öppen onsdag kl.12-17, torsdag-fredag kl. 12-18. Möte övriga tider efter överenskommelse

Köp- och leveransvillkor

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi et ordererkännande via e-post. I detta finns information om din beställning. Kontrollera alltid ordererkännandet och kontakta oss snarast om något känns oklart | info(at)leicacenter.se.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar du oss med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig. Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe skickas en SMS-avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order

Leveranstid

Leveranstiden är normal 2 arbetsdagar från besätllningsdagen för artiklar som finns i lager i butiken och cirka 5 arbetsdagar från beställningsdagen om artiklarna finns i lager hos våra leverantörer om inte annat angivits i artikelns beskrivningstext. Vi reserverar oss för eventuella fördröjningar beror på att våra leverantörer inte kan hålla sina leveranstider. Vid avvikelser från våra noirmala leveranstider, eller om artiklarna du beställt har olika långa leveranstider kommer vi att ta kontakt med dig (om mer än några dagars differens). Vi reserverar oss också för slutförsäljning, eventuella prisfel och andra leveransproblem som ligger utanför vår kontroll.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer i förhållande till vad som specifikt utlovats ber vi dig kontakta oss omgående. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta oss via e-post eller telefon. Vi tar inte ansvar för någon som helst skada som uppstått eller kan uppstå till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Observera att du måste kontakta oss om det är viktigt att leveransen sker inom eller före en viss tid.

Transport

All transport inom Sverige sker med hjälp av Postnord. Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till oss eller Postnord.

Betalningsvillkor

Artiklar som köps via vår webbplats betalas med kontokort i webbplatsens kassa. Företag som eventuellt vill handla mot faktura ombedes kontakta oss.

Erbjudanden och specialpriser

Erbjudanden och specialpriser på webbplatsen gäller så långt lagret räcker. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer. Vi kontaktar dig om en beställd artikel är restnoterad hos vår leverantör. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider eller liknande.

Priser

Alla priser på webbplatsen är angivna i SEK inklusive moms. Fraktkostnad (inom Sverige) tillkommer på beställningar under 10 000 kronor. Köpare från andra länder än Sverige ombedes ta kontakt med oss för uppgifter om fraktkostanden.

Kortbetalning

Allt som köps via webbplatsen betalas direkt online med kortbetalning. Inga kortavgifter tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att neka köpet om kortet saknar giltighet eller om köpesumman inte finns tillgänglig för debitering.

Efter att du i kassan valt att betala via kortbetalning förflyttas du vidare till ett betalfönster som guidar dig genom köpet. Vi accepterar köp med Visa och Mastercard.

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på Leica Centers webbplats samarbetar vi med Dibs/Teller för inlösen av kortbetalningar. Dibs/Teller garanterar snabb och säker betalning och uppfyller kraven för PCI-DSS. Observera att du måste ha målsmans tillstånd för att handla på Leicacenter.se om du är under 18 år.

Bytes- och returrätt

Vid distansköp har du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit dina artiklar, förutsatt att du inte använt dem och att de returneras i oskadat skick.

För att returen ska godkännas måste de returnerade artiklarna vara i väsentligt oförändrat skick. De måste förpackas väl i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på artiklarnas förpackningar utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Glöm inte att uppge orsakerna till returen via e-post, telefon eller skriftligt tillsammans med returen.

Du måste själv bekosta returporto. Retur ska skickas med Postnord till vår adress nedan, alternativt lämnas i vår butik. Spara ditt inlämningskvitto och tänk på att du ansvarar för returförsändelsen.

Vi åtar oss inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

Vid byte, retur eller reklamation går vi generellt sett efter Konsumentverkets regler för e-handel. Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den varor och artiklar du köper hos oss. När du handlar via vår webbplats har du enligt distans- och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot leveransen. Du måste som tidigare nämnt meddela oss i förväg om returen.

För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

>> Ordernummer

>> Namn och artikelnummer på de artiklar du vill returnera.

Ej uthämtade försändelser

Du ansvarar för att ta emot eller hämta din leverans i enlighet med vad som framgår av de instruktioner som du får i samband med beställning. Paket hos postombud eller någon av våra butiker som inte hämtas inom den tid som anges på avin kommer att skickas tillbaka till vårt lager. Vi har i dessa fall rätt att ta ut en administrativ kostnad på minst 199 kronor. Summan motsvarar våra kostnader för hantering och frakt i de fall du inte hämtar ut paketet hos postombudet, våra butiker eller tagit emot ditt paket vid bud eller hemleverans.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto (kontokortet) inom 30 dagar. Återbetalningstiden är beroende av kontokortsföretagets rutiner.

Reservationer

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt att artiklar kan ha utgått ur vårt eller våra leverantörers sortiment. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella faktafel på webbplatsen. Observera att bilderna på begagnade artiklar inte alltid visar artikeln i sin helhet varför de ej ska användas för kvalitetsbestämning. Se våra noteringar om de begagnade artiklarnas kondition.

Vi förbehåller oss rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Wibergs Foto Eftr AB (Leica Center) är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses bland annat myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud osv, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Wibergs Foto Eftr AB (Leica Specialist) följer lagen om distanshandel.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Wibergs Foto Eftr AB (Leica Specialist) att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Företagsuppgifter

Wibergs Foto Eftr AB, Karlavägen 61, 114 49 Stockholm

Telefon: 08-660 20 08

E-post: info(at)leicacenter.se

Organisationsnummer: 556122-4444

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan klockan 10.00 och 18.00

 

 

 

Standardvy | Byt till Mobil vy